۱۳۹۶ اسفند ۷, دوشنبه

شرکت سونی ( Sony) ژاپن

شرکت سونی ( Sony) ژاپن

دوربین سونی

سونی Sony
در این قسمت از مجله ایران سکوریتی به معرفی شرکت سونی (Sony) ژاپن می پردازیم و شما را با این غول دوربین مدار بسته دنیا آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.
سونی (Sony) یکی از تولید کنندگان قدرتمند سیستم دوربین های مدار بسته در سال ۱۹۴۶ در توکیو ژاپن فعالیت خود را شروع کرد و خیلی زود در تمام دنیا رشد و توسعه یافت، سونی در اواسط دهه ۵۰ میلادی اقدام به تولید و توسعه رادیو های جدید و ترانزیستوری نمود، در سال ۱۹۶۰ دفتر سونی در آمریکا شروع به کار نمود، یکی از نقاط قوت این شرکت ابداعات منحصر به فرد آن است که همواره مشتریان خود در سطح جهان را شگفت زده می کند. سونی اکنون یکی از بزرگترین برند های شناخته شده در دنیاست. همچنین این شرکت به عنوان بزرگ ترین تولید کننده لنز دوربین عکاسی و چیپ ست های CCD و CMOS دوربین های مدار بسته در دنیا لقب بگیرد. در یک برآورد گزارش شد که بیش از ۷۰% از تولید کنندگان دوربین مدار بسته از چیپ های سونی در دوربین های خود استفاده می کنند.
سونی در زمینه تولید محصولات دوربین مدار بسته اقدام به تولید دوربین های مدار بسته تحت شبکه (IP) و همچنین سیستم های مدار بسته آنالوگ نمود. البته امروزه دوربین های آنالوگ به تدریج از محصولات این تولید کننده ژاپنی خارج شده اند و دیگر تولید نمی شوند. از سوی دیگر سونی دستگاه های ضبط و سرورهای دوربین مدار بسته حرفه ای را تولید می کند که کاربران می توانند از آن برای ضبط و مدیریت تصاویر تعداد زیاد دوربین مدار بسته در پروژه های امنیتی بزرگ استفاده نمود. علاوه بر سیستم دوربین های مدار بسته و چیپ ست های تصویر برداری آن در حوزه های دیگری مانند لوازم خانگی، نیم رساناها، رسانه های گروهی، سرگرمی های الکترونیک،  سخت افزار کامپیوتر، کنسول بازی ویدیویی و… اشاره نمود.

ریشه نام سونی

پس از گسترش کار شرکت توسط دو تن از موسسان به نام های ایبوکا و موریتا، آنها به فکر توسعه و صادر کردن محصول خود به کشور ایالات متحده آمریکا افتادند لذا به فکر تحقیقات در مورد پیدا کردن نام مناسب برند افتادند تا بتواند به بهترین وجه ممکن معرف محصولات آنها باشد و هم بتواند مشتریان را به خود جلب نماید. در ابتدا روی حروف اختصاری تی تی کی فکر کردند اما چنین نامی ممکن بود با نام شرکت راه آهن توکیو که به نام تی تی کی شناخته می شد باعث به هم ریختگی ذهن مشتریان شود. موریتا در نظر داشت تا نامی را انتخاب کند که در هیچ زبانی وجود نداشته باشد و هرکسی در دنیا بتواند از طریق این نام محصولات شرکت آنها را شناسایی کند از این رو نام سونی (Sony) در سال ۱۹۵۸ به این شرکت اطلاق شد این کلمه از ترکیب لاتین (Sonus) و انگلیسی (Sonny) ساخته شده است.
واژه Sonus در لاتین شبیه کلمات Sound و Sonic به معنای صدا و صوت می باشد. Sonny هم به معنای پسر بچه است که ترکیب این کلمات در واژه سونی اشاره به گروهی از جوانان پر انرژی را که علاقه فراوان و ایده های جدید برای پیشرفت دارد. از این رو نام حقوقی سونی برای این شرکت انتخاب شد که در هر زبانی به راحتی قابل خواندن و تلفظ است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

شرکت ایرانی KDT را بیشتر بشناسیم

شرکت ایرانی KDT را بیشتر بشناسیم CCTV Engineer   2 هفته قبل برندها, دوربین مدار بسته   ثبت دیدگاه   52 بازدید دوربین KDT شرکت...