۱۳۹۶ دی ۹, شنبه

مدیریت بحران در اغتشاشات به کمک دوربین های مدار بسته- قسمت دوم

تکنولوژی هوشمند پرسه زنی در دوربین های مدار بسته در هنگام اغتشاشات

تکنولوژی هوشمند پرسه زنی در دوربین های مدار بسته می تواند تجمع افراد در ناحیه ی خاصی را شناسایی کرده و در کوتاهترین زمان ممکن به اتاق کنترل اطلاع دهد تا اغتشاشات را قبل از شکل گیری شناسایی کنند. در صورتی که تعدادی از افراد برای مدت زمان مشخصی در ناحیه ای تجمع کنند، هوش مصنوعی دوربین اقدام به شناسایی تحرکات افراد می کند و نتایج را به اتاق کنترل ارسال می کند. این موضوع در مورد اغتشاشات، بمب گذاری ها، سرقت ها و حوادثی از این رو استفاده می شود.

اغتشاشات
اغتشاشات

قابلیت عبور از خط فرضی (Line Crossing)

تکنولوژی خط فرضی دوربین های هوشمند به کاربران امکان می دهد تا هر گونه تهدیدی را قبل از وقوع پیش بینی کند، به عنوان مثال با کشیدن خط فرض در ناحیه ای که نباید تردد وجود دارد و معرفی آلارم می توانیم به محض عبور هر موجود متحرکی از موقعیت فوق توسط آلارم دوربین هوشمند از تهدید آگاه شویم و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم. اکثر اغتشاشات با حرکت افراد به سمت مراکز مهم امنیتی، پلیسی، ساختمان های دولتی و موقعیت هایی مشابه این ادامه پیدا می کند و ضرورت اقدامات پیش گیرانه بر اساس اطلاعات ارسال شده توسط این دوربین ها بسیار حیاتی می باشد.

حضور در فضای از پیش تعیین شده

برخی از موقعیت ها دارای درجه امنیتی بالایی هستند و نباید تجمع افراد در آنجا قرار بگیرد، به عنوان مثال تجمع افراد فضاهای اطراف پادگانهای نظامی، ساختمانهای دولتی، نیروگاه ها و مواردی از این قبیل ممنوع می باشد لذا باید دوربین های هوشمندی استفاده شوند تا با ترسیم ناحیه و نواحی فرضی هر گونه تجمعی را تشخیص دهند و با خبر رسانی به مرکز کنترل، زمینه برا برای مدیریت بحران و هر گونه اغتشاشی فراهم کنند.

شکل و ظاهر دوربین

شکل ظاهری دوربین های مدار بسته نصب شده در محل هایی که امکان دارد اغتشاش در آنجا صورت بگیرد بسیار مهم و حیاتی می باشد، در برخی از مواقع باید از دوربین های بزرگ و عظیم الجثه برای پوشش معابر مهم استفاده کنیم تا به با ایجاد بار روانی هر گونه تهدید و خطری را در نوبه اول از بین ببرد. در برخی موارد نیز نیاز است که جهت پوشش موقعیت های مورد نظر از دوربین های کوچک و مینیاتوری استفاده کنیم. تصاویر این دوربین ها بیشتر در مواقعی که اغتشاش و بحران به وجود می آید مورد اسفاده اتاق کنترل و مدیریت بحران مورد استفاده قرار می گیرد.
نوع دیگری از دوربین ها با ماموریت کنترل ترافیک و در ارتفاع بالایی از  سطح زمین نصب می شوند تصاویر این دوربین ها در مواقع بحران، دارای اهمیت ویژه ای است و توسط آن می توان برخی از تصمیم گیری های مهم مدیریت بحران را انجام داد.

اغتشاشات
اغتشاشات

محل نصب

دوربین های امنیتی باید در محل مناسب و استاندارد نصب شوند و زاویه دید آنها به گونه ای باشد تا فضای مورد نیاز جهت تصویر برداری با کیفیت در میدان دید دوربین وجود داشته باشد. محل نصب دوربین ها باید دور از دسترس افراد بوده و در عین حال در مکان های امن جانمایی و نصب شود. در صورتی که محل نصب به لحاظ امنیتی امن نباشد می توانیم از دوربین های ضد ضربه استفاده کنیم. در غیر این صورت می توانیم برای دوربین محفظه ضد ضربه درست کنیم و دوربین را دروه محفظه ضد ضربه نصب نماییم.

بستر شبکه

کابل کشی دوربین ها باید به گونه ای باشد تا حتی المکان مسیر کابل کشی در دیدرش افراد قرار نداشته باشد، تمامی مسیر کابل کشی بسته به محل نصب باید درون لوله های فولادی، لوله فلکسی، لوله پلی اتیلن و یا از نوع دیگر قرار بگیرند. همچنین در هر تغییر سایز لوله های مصرفی باید باکس های ضد آب و ضد ضربه در نظر گرفته شود. البته پیشنهاد می شود انتقال تصویر در سطح شهر بهترین پیشنهاد استفاده از بستر فیبر نوری و یا استفاده از شبکه های وایرلس شهری می باشد. در قسمت های بعدی در مورد اصول انتقال تصویر روی فیبر یا بصورت شبکه بی سیم توضیح خواهیم داد.

دوربین های مدار بسته روی لباس

تکنولوژی دوربین های پوشیدنی هر روز در حال کامل تر شدن است، این دوربین ها که روی لباس ماموران امنیتی نصب می شوند با استفاده بستر شبکه اینترنت سلولی موجود بصورت لحظه ای تصاویر را به مرکز کنترل ارسال می کنند و مدیر بحران قادر به تصمیم گیری مناسب در مواقع بروز هر گونه بحران و اغتشاشی باشد. این دوربین ها با کیفیت مناسب صدا و تصویر محل حضور ماموران را به اتاق کنترل ارسال می کند و افسران پلیس، قادر به اعزام فوری، نزدیکترین اکیپ های امنیتی به محل وقوع مشکل می باشد.

سیستم ضبط تصویر دوربین های مدار بسته

دوربین های مدار بسته پیشرفته و تکنولوژی های هوشمند همه و همه به مدیریت بحران در اغتشاشات کمک می کند اما زمانی می توانیم از تصاویر این دوربین ها استفاده بهینه بکنیم که مرکز کنترل ضبط تصاویر قابلیت دریافت و ضبط تصویر این دوربین ها را با کیفیت عالی داشته باشد. استفاده از قابلیت های هوشمند دوربین ها نیازمند بکارگیری NVR های پیشرفته  می باشد. نرم افزار های هوشمند نظارت و آنالیز تصویر به مدیران کمک می کنند تا بتوانند در کوتاهترین زمان حیاتی ترین تصمیمات را بگیرند. نمایش آنلاین تصاویر دوربین ها روی مانیتورهای بزرگ و ویدیو وال ها در اتاق کنترل و مانیتورنیگ آن توسط کاربران کار بلد انجام می شود. تصاویر این دوربین ها بصورت طولانی مدت روی هارد دیسک های مخصوص سیستم های امنیتی ضبط و بایگانی می شوند.

اغتشاشات و نا آرامی ها امروزه روز به روز بیشتر در جوامع مختلف شکل می گیرند، مدیریت بحران های از این جنس، نیازمند استفاده از راهکارهای امنیتی هوشمند و پیشرفته می باشد.
ویرایش

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

شرکت ایرانی KDT را بیشتر بشناسیم

شرکت ایرانی KDT را بیشتر بشناسیم CCTV Engineer   2 هفته قبل برندها, دوربین مدار بسته   ثبت دیدگاه   52 بازدید دوربین KDT شرکت...